Yhdistys

Yhdistyksen seuraava sääntömääräinen kokous on yhdistyksen syyskokous, joka pidetään yhdistyksen sääntöjen 7§:n mukaisesti syys-joulukuussa. Toinen sääntömääräinen kokous on kevätkokous, joka pidetään helmi-toukokuussa. Lisäksi tarvittaessa voidaan kokoontua ylimääräisiin kokouksiin, mikäli yksi kymmenesosa (1/10) äänioikeutetuista jäsenistä vaatii sitä kirjallisesti jonkin asian käsittelemistä varten. Viimeisin kokous on ollut yhdistyksen kevätkokous, joka pidettiin 14.03.2024.

Yhdistyksen jäsenet kokoontuvat kokouksiin hallituksen kutsusta. Kokouskutsut julkaistaan Alueviestissä ja tässä yhdistyksen sivulla sekä fasebookissa.

Hallitus kokoontuu tarvittaessa puheenjohtajan kutsusta. Hallitus kokoontuu vuosittain 5-10 kertaa. Hallitus on toiminnastaan vastuussa yhdistyksen kokoukselle.

Kuluvan toimintakauden perinteisistä matkoista ja tapahtumista on toimintasuunnitelmassa esitetty alustavat aikataulut. Katso toimintasuunnitelman kohta Toiminta ml. vuosikello. Perinteisen toiminnan lisäksi hallitus pyrkii monipuolistamaan yhdistyksen jäsenistölle suunniteltavaa toimintaa, jolloin pystyttäisiin paremmin palvelemaan koko jäsenistöä vauvasta vaariin.

Omakotiyhdistyksemme perustava kokous pidettiin 12.11.1998 Vammalassa Sammon vakuutusyhtiön toimitiloissa. Omakotiyhdistyksen säännöissä yhdistyksen nimeksi päätettiin Vammalan Seudun Omakotiyhdistys ry. Yhdistys on ollut perustamisestaan lähtien Suomen Omakotiliiton ja sen alueellisen piirijärjestön (Satakunnan piirijärjestö) jäsenyhdistys. Jäsenmaksuksi päätettiin 70 markkaa/vuosi. Sitten heti joulukuun alkupuolella selvisi, että Vammalan Seudun Omakotiyhdistys ry on perustettu jo 1971 ja se on rekisteröity 14.4.1971, mutta sen toiminta on loppunut 1979. Tämän jälkeen selviteltiin yhdistyksen toiminnan uudelleenkäynnistämisen vaihtoehtoja.

Vaihtoehtoja oli käytettävissä kaksi. Johtokunnan kokous kutsutaan yhdistysrekisterissä olevan vanhan yhdistyksen nimissä tai sitten perustetaan uusi yhdistys, joka ei olisi voinut käyttää Vammalan Seudun Omakotiyhdistys ry:n nimeä.

Tämän jälkeen päätettiin 7.1.1999 yksimielisesti, että Vammalan Seudun Omakotiyhdistys ry:n joka on perustettu v. 1971 ja on yhdistysrekisterissä, toiminta käynnistetään uudelleen. Näin ollen 12.11.1998 pidetty omakotiyhdistyksemme perustava kokous olikin jo 1971 perustetun yhdistyksen toiminnan uudelleen käynnistäminen.

Perustamisen jälkeen yhdistyksen jäsenmäärä lähti nopeasti kasvamaan. Yhdistyksemme toimintaan on osallistuttu aktiivisesti.

Omakotiyhdistys päätti 2017 toteuttaa sääntömuutoksen, jolla mm. yhdistyksen nimi muutettiin Sastamalan Omakotiyhdistys ry:ksi. Patentti- ja rekisterihallitus hyväksyi sääntömuutoksen 4.8.2017.

Omakotiyhdistyksemme pyrkii tällä hetkellä ponnekkaasti monipuolistamaan toimintaansa siten, että toimintaa olisi kaikille jäsenillemme. Tällä hetkellä esim. erilaiset hyvinvointi-iltapäivät ovat olleet suosittuja tapahtumia. Uutena toimintana kierrämme toreilla ja tapahtumissa esittelemässä toimintaamme. Yhdistyksemme jäsenmäärä on nyt saatu käännettyä kasvuun.